Welcome

Kun uudet ostarit ja mainokset nostavat niskavillat pystyyn

Peace❤

Mitä on tapahtunut?

Sekä itsessäni että maailmassa. Apua! Eilen tuli taas tyypilliseen tapaan kaikenlaisia mainoksia, ja tykkään kyllä niitä selailla, jos vaikka jotain kivaa olisi tarjolla.

Mutta… onko se vaan minä vai onko niin monesta asiasta tullut: lisää tavaraa, lisää ja enemmän!

Elikkäs, en ole mikään ostoboikotoija, en ollenkaan. Rakastan kaikkea kivaa, lähinnä ehken vaatteita. Mutta… jopa näin paatuneelle shoppailijalle alkoi tulla ähky selatessani esim. Tokmannin kuvastoa…

Oma ihmetykseni ovat nämä kosmetiikkakalenterit. Alkuun, kun niitä tuli, idea oli ihan jees..itse en sellaista hommannut, kun kaikkea on jo, mutta näytti ihan kivalta idealta.

Näitä oli muutamalta merkiltä ja jonkin verran toki hintaakin, mutta ilmeisesti oli kivoja tuotteita sisällä.

Nyt kaikki tekevät niitä! Tokmannin lehtisessä oli tarjouksessa 3 eri kalenteria: yksi ei brändätty 26.90€, sitten Essencen oma 29.90€ ja Maybellinen 59.90€.

Oh my tuo löytyneet tulokset…

Ja arvatkaas, kuinka monta tarjousta eri brändeiltä on tullut tarjouksia sähköpostiin.. ja nyt on vasta lokakuun 22pvä. Totaalisen läpilyönyt bisnes.

Sitten mietin sitä, että kuinka moni on täyskokoinen, tahi tuleeko kaikki käyttöön vai jää pyörimään nurkkiin. Minä, joka rakastan kosmea, ihmettelen jo tätä.

Olen tilannut Lookfantasticin boxin aikaa sitten, eli varmaan jo pari vuotta tullut. Nyt huomaan kaappiin kertyneen sellaisia matkakokoisia puteleita suuren määrän. Käytän pitkälti omaa linjaa ihonhoidossa, joka on suurelta osin Malu Wilziä. Mieluiten siis nappaan boxista naamiot, hiusjutut yms kokeiluun… ja ne rasvat odottelevat tuolla sitten parempia päiviä… joka tulee, joskus.

Eli.. kaikkea on halvalla ja paljon nykyään. Niin monelta taholta tulee suosituksia eri puteleista, tavaroista, tuotteista, että! Ja täällä ollaan kaiken sen tavaramäärän alla (henkisesti). Blogit, myönnän, minäkin, insta, mainokset… kun kurkkaa vaikkapa kosmetiikan tarjontaa sillä silmällä.. kuinka paljon siellä on sellaista ns. turhaa..eli joka ei toimi ja on ”vain” nätti päältä.

Ja myönnän, sitä samaa kamaa on täälläkin. Itseasiassa heräsin juuri tuohon, kun siivosin meikkejäni. Mikä määrä tuli poisheitettyä niiden ollessa raasujen vaan laatikon pohjalla turhakkeina. Kerran koklannut ja siinä se. ?‍♀️

Sitten uudet ostarit.

Voihan kääk siinäkin, ja taas vain siis mun mielestä. 🙂 ”Stadin sydän” avattiin, Mall of Tripla.

Joskus teininä oli supersiistiä mennä Forumiin, (avattiin 1985 ja olin 14v) kun ei ollut liikoja ostareita. Siellä oli erikoiskauppoja ja ne valot oli vaan niin makeita! Stoccallekin oli oma fiiliksensä ja One Way! Ah, pikkuliikkeet keskustassa… ja Fiorella! 😀 Ah, ja Simonkentältä pääsi niin kätevästi dösään 39.

Tuomiokirkon kupeessa myytiin maailman parhaat hunajapähkinät!

Nyt? Iso, isompi, isoin ja hohto ideaan on jo kärsinyt inflaation. Ei ole itselle tullut sellaista wow- fiilistä enää pitkään aikaan! Jumbo oli siinä ja siinä aikoinaan, nyt..plaah. Kutakuinkin samat liikkeet ja ehken pari jotain spesiaalia. Siinä se. Omaan makuun ei enää hohtoa hommassa.

Olen huomannut itsessäni sellaisen less is more- kaipuun. Ei varmaan valtavirralle käy ja eihän se vissiin olisi niin tuottavaa. Mutta kaipaan kivijalkakauppojen sitä fiilistä, että meni johonkin omaan maailmaan. Johonkin, jossa myyjä teki olon, että olet ainutlaatuinen (kukkarosi siis on) mutta silti… myymälät olivat niin ihanaa silmäruokaa jo itsessään! Kaikki ei ollut niin samanlaisia, ja ole sellaista ”meillä on aikaa sinulle” fiilistä.

Eli toisinsanoen olen kyllästynyt, kyllästetty tavaralla, ostareilla ja more is more- idealla. Ja mielellään kaikki nopeasti vielä.

Onkohan ikä tullut, vai onko oikeasti tavaramäärä ja kaikki nopeutunut & suurentunut? Oletko huomannut saman?

Tämän tekstin tarkoitus ei ole moralisoida, tämä oli enempi tällainen yksinpuhelu ja huomioita omista ajatuksistani. ?

With love, Maarit

Like it? Share the love:

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *